Stand van zaken in Europa

23-11-2023

Op de hoogte blijven van het Operationeel Kenniscentrum ERTMS? We zetten alle nieuwsberichten, artikelen en blogs op een rij.

Benieuwd naar de meest recente ontwikkelingen die in Europa worden behandeld? Het OKE maakt maandelijks een overzicht waarin je de laatste stand van zaken kunt terugvinden.

Soort bericht

Achtergrond

Groepen

OKE

Benieuwd naar de meest recente ontwikkelingen en Change Requests die door de ERA worden behandeld? Het OKE maakt maandelijks een overzicht waarin je de laatste stand van zaken kunt terugvinden. 

Heb je hulp nodig bij de afkortingen? Bekijk dan de pagina ERTMS in Europa, waar we in vogelvlucht uitleggen wat er in Europa wordt beslist en besproken.

Wat is er zoal besproken

TSI OPE en TSI CCS

Na de stemming over de nieuwe TSI CCS en TSI OPE in de RISC, enige tijd geleden, begon de Europese Commissie met het maken van de vertalingen van de teksten en met het opstellen van de zogenaamde 'Application Guide'. Het werk aan deze Application Guide voor de TSI OPE is nog niet helemaal klaar, maar de verwachting is dat deze in december 2023 wordt gepubliceerd.

Update System Pillar Operational Design

De System Pillar Operational Design is nu een jaar aan het werk en bestaat uit vertegenwoordigers van infrabeheerders, industrie en vervoerders. Inmiddels heeft de SPOD een groot aantal geharmoniseerde scenario’s beschreven en overgedragen aan de System Pillar Architecture. Deze groep gaat op basis van de beschreven operationele scenario’s technische systemen beschrijven die het mogelijk moeten maken om de geharmoniseerde processen ook daadwerkelijk te kunnen uitvoeren.

Change Requests

Oude Change Requests nieuw leven ingeblazen

De tijd die de ERA had om in de vorige revisieperiode al het werk te doen wat gevraagd werd, was helaas beperkt. De ERTMS Users Group heeft een lijst samengesteld met Change Requests die we nog willen behandelen in de komende periode.

Voortgang CR 1459 “Vreemde weergave”

Machinisten van Arriva, testmachinisten en opleiders constateerden dat, wanneer je een EOA zeer behoedzaam nadert zonder dat je in de TSM komt, je stil met je trein stil komt te staan bij de EOA. Dat terwijl de CSM nog steeds op baanvaksnelheid staat. Eenzelfde weergave ontstaat als je stilstaat en in overleg je MA ingetrokken wordt.

Inmiddels is deze situatie gepresenteerd in zowel EECT, ERA ERTMS OH WP en in de CER OPE SG. Uitkomst daarvan is dat Change Request 1459 is ingediend. Deze CR wordt binnenkort gevalideerd in de EECT waarna de uitwerking van een oplossing kan beginnen.

Meer inhoudelijk informatie vind je in de uitgebreide update.

Afbeeldingen

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.