ERTMS verandert het werk van machinisten. Voor de ene machinist zijn de veranderingen ingrijpender dan voor de ander. Machinisten van Rail Force One, Arriva en NS laten in hun afleveringen van Kijk in de Praktijk zien wat er voor hen (niet) verandert.
ERTMS is voor Thijmen al hartstikke bekend. Hij en zijn collega's werken al 15 jaar met ERTMS én met ATB. Welke van de twee nu lekkerder rijdt? Dat legt Thijmen uit.
In Wildenrath, Duitsland kijken we mee met materieelbeheerder Björn en testmachinist René. Björn beheert de elektrische treinen van Arriva en maakt die samen met zijn collega's klaar voor de toekomst. René test de treinen die zijn omgebouwd en controleert of het systeem doet wat het moet doen.
Meester van het spoor Mark kijkt ook als ERTMS straks de standaard is, nog steeds het allerliefst naar buiten om te zien wat er gebeurt. Hij stelt de DMI aan je voor, waar hij en andere machinisten straks alle informatie vandaan haalt.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.